Tehnike vključevanja občinstva

Govorci, ki se osredotočijo na občinstvo in ga postavijo v središče nastopa, sami zažarijo močneje.

Martina Merslavič nas je na pomladanskem maratonu popeljala skozi tehnike vključevanja občinstva.  Po odzivih sodeč vam je bila njena delavnica zelo všeč. Za tiste, ki bi radi ponovili tehnike ali ste morda zamudili delavnico, povzemamo tri tehnike po metodi Own The Room.

Z opisanimi tehnikami lahko uspešno vključite občinstvo v svojo prestavitev:

Prva tehnika:  Krog po sobi

Pri manjšem občinstvu prosite vsakega posameznika znotraj skupine naj odgovori na vprašanje ali navede primer za ostale poslušalce. Pri tem jih omejite na dve besedi ali stavek, saj želite, da vsi nekaj prispevajo.

Pri večjem občinstvu postavite mize tako, da ljudje sedijo v manjših skupinah. Na določeni točki predstavitve povejte, da boste eno skupino prosili naj vam poda svoj pogled ali uvid v vsebino.
Skupino bo zelo zanimalo, kaj boste povedali in kakšna bo njihova naloga, saj želijo narediti dober vtis na ostalo občinstvo.

Lahko rečete tudi, da boste poleg navedene skupine morda prosili še drugo skupino za povratno informacijo, tako da bodo vsi v pripravljenosti, saj jih lahko pokličete k besedi.

Prednost tehnike je, da ko posameznik ali skupina deli svoj pogled, vi kot govorec dobite dragocen vpogled, ki vam pomaga oblikovati predstavitev (npr. kako dobro občinstvo pozna temo, kakšna so njihova stališča).  Hkrati imate kratek premor, saj občinstvo prevzame besedo.

Najbolj pomembno ob tem je, da se občinstvo čustveno poveže z vašo vsebino in ji da osebno noto.

Pri tej metodi postavite jasna pričakovanja: občinstvu povejte, kaj se bo odvijalo, kdo bo prvi na vrsti ter kako dolg je lahko odgovor. Pomembno je tudi, da ni pravilnega ali nepravilnega odgovora na zastavljeno vprašanje, tako da občinstvo nima zadržkov, da bi sodelovalo. Nato si vzemite minuto ali dve, da predstavite temo in ko končate, prosite posameznika, ki je bil določen, da začne in ostali nadaljujejo.

Druga tehnika: Telesna anketa

Pri tej tehniki postavite občinstvu vprašanje in mu hkrati podate razpon odgovorov..

Nekateri govorci naredijo napako, da velikemu občinstvu zastavijo vprašanje, ki ne spodbudi toka misli. Na primer: »Dvignite roko, če ste bili v zadnjem letu v tujini.« To je sicer dobro za govorca, ker dobi takojšno povratno informacijo (veliko rok v zraku), vendar slabo za občinstvo, saj niso preveč razmišljali o tem, kar jih govorec sprašuje.

Izpostavljenost občinstva lahko dvignete, če vprašate »S prsti mi pokažite v koliko tujih državah ste bili v zadnjem letu. Če vaše pesti ostanejo sklenjene, lani niste bili v tujini, če iztegnete vseh deset prstov in pomigate z njimi, ste bili v lanskem letu v več kot desetih državah.«

Sedaj morajo člani občinstva razmisliti v koliko državah so bili in deliti to z ostalimi v prostoru. Poleg tega jasno navodilo o razponu odgovorov odpravi dvoumnost in nihče ni zaskrbljen, da bo napačno odgovoril.

Prednosti te tehnike so, da je hitra, kot govorec dobite informacije od vseh v občinstvu in celotno občinstvo sodeluje. Da bi k sodelovanju pritegnili celotno občinstvo, ponovite pravila dvakrat ter se ob tem nasmehnite. V trenutku, ko sodeluje večina občinstva, se bodo zaradi pritiska pridružili tudi omahljivci. Kar je ključno pri tem je, da vsi člani občinstva razmišljajo o vaši vsebini na osebni ravni.

Tretja tehnika: Dvojice

Prosite člane občinstva, da si najdejo partnerja za izvedbo aktivnosti.
Govorci pogosto uporabljajo tehniko dvojic, ko želijo, da občinstvo vadi metodo, ki je predmet predstavitve. V prodajnih treningih bodo tako na primer trgovski predstavniki v paru igrali vlogi stranke in prodajalca in nato zamenjali vlogi.

Prednost tehnike je, da je občinstvo zelo vključeno, saj dejansko prevzame središče pozornosti, vsebino in čas.

Govorec si medtem lahko oddahne, pogleda zapiske ipd., vendar mora tako kot pri prejšnji tehniki dati jasna navodila. Dvojicam od začetka vedno dajte manj časa, kot ga jim boste dali dejansko na voljo. Na primer, sprva jim postavite za mejo minuto, nato pa podaljšajte za pol minute, da bosta imeli obe strani dovolj časa.

Sedaj se pari pogovarjajo o temi predstavitve, kar ustvari raven zaupanja, ki jo govorec sam ne bi mogel doseči.

Občinstvu morate dati pri tej tehniki iztočnico, sploh v primeru velike skupine, saj je težko prekiniti zanimive pogovore.

Da dobite pozornost vseh, vnaprej povejte občinstvu, da boste dvignili roko, ko želite, da zaključijo in vam namenijo pozornost. Bolj uspešni boste, če prosite člane občinstva, da tudi sami dvignejo roko, ko vas opazijo in hkrati prenehajo z vajo. Tako vključite občinstvo in niste sami pri obvladovanju skupine.

V želji, da bi tehnike vključevanja občinstva vodile k boljšim predstavitvam vas vabimo, da vsaj eno preizkusite na naslednjem Toastmasters srečanju!

 

Vir: Three Simple Presentation Techniques to Engage Your Audience in delavnica Martine Merslavič

Prevedla in priredila: Mojca Žerovec

Foto: Martin Cimerman